Wednesday, September 2, 2009

CUTI!

Kelmarin...atas sebab malas bekerja...aku telah meminta cuti sekali lagi...last skali aku minta cuti pada 28 ogos yang lalu untuk bersuka ria dengan kawan2 aku d kk. Cuti aku Cuma ada 2 hari jak. Aku manfaatkan 2 hari tersebut untuk cuti pada 17 n 18 hb nnt. Oleh sebab 16hb nnt cuti. Maka aku menyambung cuti pada 17 n 18 hb dan seterusnya cuti raya. Akan tetapi, cuti raya hanya ada 3 hari saja. Dapat ka aku menyambut raya d rumah selama 3 hari. Nampaknya kalau aku sambung cuti selepas raya maka cuti aku akan negatif (-)ve. Aku masih lagi mo minta cuti pada bulan 10, bulan 11, n bulan 12. Suma cuti tersebut d plan sebab mo p kk. Bulan 10, llew n amri konvo, maybe aku xdapat meneruskan plan ku ini. Bulan 11 ihsan kawen. Ni mesti cuti sebab mo jumpa kawan2 lama. Bulan 12 devon kawen n mo wat reunion. Ni lagi mesti datang. Bulan 12 juga kakak aku bersanding. Damn! Mana lagi aku mo cari cuti ni. Aku Cuma d bekalkan cuti 1 hari setiap bulan. Sekang bulan 9 suma cuti telah d gunakan. Tggl bulan 10, 11 n 12. Maka tggl 3 hari jak cuti utk tahun ni. Ble ka aku pakai cuti tahun ni potong d next year punya cuti. Hmm. Bulan 3 tahun depan aku mo p jb kawen sahran. Damn! Paling kurang pun seminggu la tu. Huaaaaaaa!!!. Sapa ble tolong ni...

p/s: aku kerja d ld. Kepada sapa2 yang tau mana2 klinik yang ada jual MC kestau ya. Aku sanggup membeli cuti untuk memuaskan hati yang buas untuk BERCUTI.

5 comments:

  1. 1) sapa suru ko jujur betul suma mau ambik cuti,selang2 ngn MC la.

    2) sapa suru ko cuti lagik kemaren.p seja kerja.aku pon penat blk nek keta ngn kakakku ke KK mlm baru smpai, tp hantam jak p keja kemaren wlupun x produktif

    3) kita belimpas dkt ranau kamu x nmpak pun aku,padahal sama jak warna keta kakakku ngn keta shamree

    ReplyDelete
  2. noi. silap. bukan aku cuti kemarin. aku apply cuti. malu2 aku minta cuti sebab baru jak balik dari cuti minta cuti lagi. huhuhu.

    masalah la aku xtau mana mo minta MC. kalau mo jumpa doktor pun mo bagi alasan sakit pa.

    aku sangat rajin oo p keja. siap pakai baju baru lagik. hehehe(mo juak kepoh). tapi sampai2 jak opis xda sampel. naib bek aku bawa laptop kalau x tdo jakla aku. 2 hari sda macam ni. nampak gaya sampai jumaat ni aku xda sampel. hmm...

    aku x prasan pun keta kamu. hahahah. sepanjang perjalanan aku tdo. alalala. kami buka posa d pekan kinabatangan. berbuka dengan donut from big apple. marvellous betul. hehe..

    ReplyDelete
  3. shopping padini?

    napa lmbat kamu gerak balik aritu?

    ReplyDelete
  4. baju yang ku pakai hari ni adalah hasil soping d FOS. baju padini sda ku pakai 2 helai blum cuci. 2 helai lagi next time la. nnt kena tegur plak sama org opis. malar juak mo pakai baju baru. hehehehe.

    kami p lagi 1b. c nibi kasi bli oma, maknya n adiknya kain baju d kamdar. aku yang d suruh pilih. nah. d ctu la matinya. aku mesti pilih yang cantek2. hehehehe.

    ReplyDelete